Ki a jó szervező, ki a jó protokollos? Nyomtatás
Írta: Dr. Vámos Lászlóné - Katalin   


altMint minden munkához, ehhez is adottság kell. Mindenekelőtt szeretni kell magát a munkát és az embereket. Egy szervező nagyon sok magyar és külföldi vendéggel találkozik és nem mindegy, hogy a külföldiek milyen képet alkotnak hazánkról.
A szervező legyen derűs, kedves és mosolygós, udvarias, figyelmes, előzékeny.

 

 


Az egyéniségünk, a jellemünk, a legfontosabb jellemzőink az arcunkon is kifejeződnek. A félelem, az aggódás, a türelmetlenség, megváltoztatja az arcvonásainkat.
Beszélgetés, tárgyalás közben ne vágjunk hirtelen a másik szavába. Ha ellenvéleményünk van, uralkodjunk magunkon és várjuk meg a mondat végét. A nem megfelelő hangnem személyünket előnytelen megvilágításba helyezi.
alt
A jó szervező nem helyezi a saját személyét előtérbe.
Legalább egy idegen nyelven kommunikál. A nyelvismeret elengedhetetlen.
Megadja a tiszteletet a helyi és a nemzetközi szokásoknak megfelelően.
Nem utasítja el a hozzáfordulót "nemmel", hanem próbál segíteni.
A legkritikusabb helyzetben is meg tudja őrizni az önuralmát.
Aki munkáját érzelem mentesen végzi, de minden esetre nyugalom sugárzik a lényéből.

Az sem utolsó szempont, hogy a fizetési kötelezettségét cége nevében időben teljesíti.

A protokollosnak határozattnak kell lennie, ő a "láthatatlan ember" - aki - miután mindent előre megszervezett - folyamatában ellenőriz mindent.

Legyen mindenkor udvarias, figyelmes, tudjon az állandóan változó helyzetben gyorsan dönteni. Érzelmi megnyilvánulásoktól mentesen kell beszélnie, ha ideges, ezt a vendégek nem vehetik észre, mert akkor ők is idegesek lesznek.

A protokollos nincs rivaldafényben, ő a háttérből irányítja a munkát. Őt elsősorban nem látni kell, hanem a jelenlétét munkáján keresztül érezni kell.

A kölcsönös figyelem egymás iránt, a jó szándék, minden vendégnél elismerésre talál. A protokollos magatartása tükrözze a kellő szakmai és általános műveltséget, a jó ízlést és a kiegyensúlyozott lelkialkatot.

E sorok írója számtalan nemzetközi konferencia és miniszteri delegáció programját szervezte, munkája során többezer külföldi vendéggel találkozott az elmúlt huszonkét év alatt.

Az igazi erkölcsi elismerés az, amikor a vendégek hazatérve hazájukba, sorba írják a köszönő leveleket. Sikerült elhitetni velük azt, - amit őszintének és igaznak éreztek - hogy ők nagyon fontosak, örültünk annak, hogy hazánkba látogattak és örömmel várjuk azt, hogy ismét visszatérjenek.

 


 

 

scroll back to top
Módosítás dátuma: 2012. január 17. kedd, 13:50